5 دلیل افزایش موج سرقت از فروشگاه ها در تعطیلات
نوشته شده توسط : bnbgate

سرقت از فروشگاه

خرده فروشان ممکن است خود را برای لذت بردن از 727.9 میلیارد دلار باد آورده در این فصل تعطیلات آماده کرده باشند اما واقعیت امر این است که اکثرا به دلیل تحت فشار قرار گرفتن ناشی از سرقت از فروشگاه و ازدست دادن کالاهای خود، این مدت زمان جشن را از دست می دهند.

در حقیقت زمستان و به ویژه فصل تعطیلات، اصلی ترین زمان سرقت از خرده فروشان است. تخمین زده می شود که تقریبا نیمی از دزدی های خرده فروشی ها در زمستان اتفاق می افتد. این در حالی است که سنجش جهانی سرقت از خرده فروشی ها اعلام کرده است که 81 درصد این موارد در خلال تعطیلات رخ می دهد.

اما چرا موج سرقت از فروشگاه ها در ایام تعطیلات افزایش می یابد و چطور می توان ضرر و زیان را مهار کرد؟

افزایش ترافیک رفت و آمد در مراکز خرید

با شروع فصل تعطیلات ترافیک رفت و آمد به فروشگاه ها به طور قابل توجهی افزایش می یابد.تعطیلات موجب می شود که پرکارترین و شلوغ ترین 10 روز سال را در فروشگاه ها تجربه کنید. از طرفی در این ایام، سارقان مراکز خرید را شلوغ و پر تردد می بینند و با این سیل جمعیت فرصت برای دزدی فراهم می شود.

نکته مهار خسارت: روزهای پرکار و شلوغ خود را بشناسید و با استخدا کارمندهای بیشتر در جهت جلوگیری از سرقت برنامه ریزی کنید.

کارمندان پرمشغله

از آنجا که خرده فروشان به دنبال ارائه یک تجربه مشتری استثنائی به مشتریان خود در محیط های شلوغ و پرترافیک هستند، پرت کردن حواس کارکنان از تمرکز به روی سرقت، بسیار آسان است.

در بیشتر موارد کارکنان مشغول انجام معاملات فروش، رسیدگی به سوالات مشتریان و انجام حساب و کتاب هستند و بنابراین کوچکترین فرصتی برای دقت کردن به افراد و زیر نظر گرفتن حرکات مشکوک آنها نخواهند داشت.

نکته جلوگیری از خسارت: از فناوری هایی مانند EAS و درواقع گیت های فروشگاهی و دزدگیرهای کالا استفاده کنید. ممکن است کارکنان نتوانند تمرکز خودشان را صرف اطراف و تحت نظر گرفتن افراد بکنند اما آنتن ها، تگ ها و برچسب های امنیتی هرگز از وظیفه خود که همان حفاظت از اقلام فردی در برابر سرقت است، منحرف نمی شوند.

هرج و مرج در مراکز خرید

سرقت از فروشگاه

با شروع تخفیفات و افزایش رفت و آمد در مراکز خرید، نظم و سازماندهی کاهش می یابد. موجودی انبار به سرعت باید شارژ شود، اشیایی که توسط مشتریان در جای اشتباه قرار  گرفته شده است باید به جای درست خود برگردانده شوند و قفسه ها و رگال های فروش کاملا با محصولات پر شده باشند.

فروشگاه هایی که احساس امنیت کاذبی نسبت به سرقت دارند و فکر می کنند کالایی از از آنجا دزدیده نخواهد شد، فرصت بیشتری را برای سارقانی فراهم می کنند که مطمئن هستند پرسنل با آن حجم از مشغله متوجه خروج جنسی از فروشگاه نخواهند شد.

نکته مهار خسارت: تا آنجایی که ممکن است و میتوانید، فروشگاه را تمیز، مرتب و سازماندهی شده نگه دارید. مطمئن شوید که همه محصولات دوباره شارژ شده مجهز به تگ و لیبل امنیتی باشند و قفسه ها و رگال های فروش را نزدیک درهای فروشگاه ها که محتمل ترین مکان ها برای قاپ زنی و ربودن هستند، قرار ندهید.

آب و هوای سرد

یک واقعیت ساده! هرچه هوا سردتر باشد احتمال سرقت نیز بالاتر است، چرا که مشتریان لباس های حجیم تری دارند و درنتیجه می توانند موارد سرقت شده را راحت تر پنهان کنند.

نکته مهار خسارت: کارکنان خود را نسبت به مشاهده علائم مشکوک در فروشگاه آموزش دهید و یک خط مشی اساسی در رابطه با بررسی کیف ها متناسب با محیط خود تدوین کنید. دوربین مداربسته نیز می تواند در شناسایی سارقان بعد از وقوع سرقت خارق العاده باشد و در تعقیب قانونی حقیقت کمک شایانی کند.

نیاز شخصی

علاوه بر موارد گفته شده، یکی از عمده ترین محرکهای افزایش موج سرقت در تعطیلات، نیاز شخصی می باشد. در حالیکه برخی از سارقان فقط به دلیل اینکه می توانند، دزدی می کنند، تعدادی دیگر به دلیل رسیدن به منافع خالص مالی و نیازهای شخصی دست به سرقت می زنند. به این ترتیب فصل تعطیلات افزایش سرقت زیادی را به خود می بیند. هرچند که سارقان نیز ریسک بالایی را برای رسیدن به اهدافشان به جان می خرند.

نکته مهار خسارت: استراتژی های مخصوصی را برای جلوگیری از سرقت محصولات به کار بگیرید. علاوه بر دوربین های مدار بسته و سیستم هاس EAS از استراتژی هایی استفاده کنید که به طور ویژه برای اجناس قابل سرقت تهیه شده اند.

آیا به دنبال تقویت سیستم های امنیتی EAS خود هستید؟

اگر به دنبال افزایش سیستم های امنیتی EAS خود از طریق افزایش تگ ها، پین ها و برچسب های امنیتی در یک دوره پرمشغله پیش رو هستید می توانید همه این موارد را به طور مستقیم از همینجا سفارش دهید. کمااینکه کارشناسان خبره ما به صورت شبانه روز برای کمک و مشاوره به شما دردسترس هستند.





:: برچسب‌ها: گیت_فروشگاهی_بی_ان_بی , گیت_فروشگاهی , تگ , لیبل , دزدگیر , بارکد , تگ_لباس , دزدگیر_فروشگاه , عینک , سرقت_عینک ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: